vakantie Drenthe

13 juli 2014 - Echten, Nederland

Donderdag 10 juli
Vanochtend weer stralend weer. Paul had al broodjes gehaald bij het winkeltje en Kay uitgelaten. Lekker aan het zwembad gezeten, de jongens vermaken zich prima daar. Rond half 3 heb ik Kay uitgelaten, het is benauwd en warm dus geen lange ronde, sorry Kay. Vanavond kijken of we bij het restaurant kunnen eten en ondertussen rommelt het in de lucht. Het lijkt of de bui om ons heen draait. Gelukkig is dit ook zo. Bij het restaurant gegeten, Paul en ik hadden varkenshaas, Barry patat met frikadel en Sonny kipsaté. Het avondzonnetje schijnt heerlijk, het is zalig op het terras.
Vrijdag 11 juli
Vandaag weer een stralende dag, heerlijk buiten ontbeten met door de jongens gehaalde broodjes. Na het eten naar het bos bij Ruinen. Lekker gewandeld over de mooie hei en door het bos, was er goed warm. Na het wandelen boodschappen gedaan in Ruinen bij de C1000. Na de middag rond 16.00 naar het zwembad om lekker af te koelen. Het avondeten bestond uit pannenkoeken. Het voelt nog steeds warm en benauwd in huis en buiten.
Zaterdag 12 juli
Weer een mooie dag, om half negen wakker en met Kay gewandeld. De muggen en vliegen zijn al heel vervelend maar het scheelt als je je hebt ingesmeerd met autan. Nou lekker ontbijten. Daarna naar landgoed de Havixhorst om de tentoonstelling Beatrix in beelden te bekijken. In de beeldentuin staan allerlei beelden van Beatrix uit overheidsgebouwen opgesteld. Er staan mooie beelden tussen ook minder mooie. Daarna nog even door het park gewandeld en langs ooievaarstation de Lokkerij. Er zitten ongeveer 100 ooievaars daar. In De Wijk de Wieker Meul bezocht, Sonny is helemaal boven in de kap geweest. Daarna weer naar het huisje. Na het avondeten ben ik samen met Sonny naar het dorp gefietst en daar rondgekeken en wat foto's gemaakt van de plaggenhut, duiventil en landhuis. Paul en Barry gingen zwemmen en later zijn wij er ook bij gekomen. De wedstrijd Brazilië -Nederland is goed afgelopen voor ons. Hopen dat morgen de Duitsers winnen.
Zondag 13 juli
Het is een beetje bewolkt buiten maar het is droog. Jongens gaan broodjes halen en dan lekker ontbijten. Om 11.00 heb ik Kay uitgelaten, lekker over de hei gelopen het was er uitgestorven zo lekker rustig. Een uurtje later weer terug en een lekkere Wiener Melange gekregen van mijn man. Om 13.30 gaan we met de huifkartocht mee. Een rit in de omgeving van het vakantiepark. Door het bos en langs landerijen. Op het laatst gingen de paarden in galop en gingen we met een vaart over het pad, erg leuk. Na de huifkartocht nog gemidgetkolfd met ons vieren. Vanavond halen we lekker eten bij de snackbar.

1. E. A. de Jong:
    14 juli 2014
    Zo te lezen hebben jullie het erg goed naar jullie zin grt ma/oma