zomervakantie 2016 L'Estartit Costa Brava Spanje

25 juli 2016 - Torroella de Montgrí, Spanje

Vrijdag 22 juli
Vandaag rustig ontbeten en lekker geluierd. Gezwommen in het grote panorama zwembad. De onweersbuien hingen om de camping heen. Wel spectaculair om te zien. Iedereen moest op een gegeven moment ook het zwembad uit. Veel regen kwam er niet. Dan maar boodschappen doen voor het avondeten, worteltjes en broccoli met aardappelen en heerlijk rundvlees en worstjes van de barbecue. In de avond nog even bij de buiten bioscoop Star Wars episode 5 gekeken onder het genot van een drankje. Barry wilde perse een wafel maar kreeg het niet. Dan maar weer naar de tent. Op tijd naar bed met op de achtergrond de harde wind.

Zaterdag 23 juli
Vanmorgen heerlijk ontbeten op ons terras en een kopje koffie erbij. Nog even relaxen en dan naar boven lopen naar het natuurgebied bij de camping. Leuk uitzicht over de omgeving van L'Estartit. Nog een gekko gezien en verschillende vogels als geelgors, bijeneter of scharrelaar en gierzwaluwen. Er vloog van alles rond. Op het terras bij het zwembad iets gedronken. Daarna een verkoelende duik genomen in zwembad la Balsa. Een kleiner zwembad met watervalletje, heerlijk koel. Weer terug naar de tent om wat te eten en te relaxen. Paul inspecteert het muurtje bij het pad onder de tent op hagedissen en gekko's en al 2 gevonden. We zijn pizza gaan eten bij het l'ombra zwembad op de camping en ondertussen pinguïns van Madagascar gekeken in de buiten bioscoop. Het is ons ook weer gelukt om bekenden tegen te komen op de camping. Marit en haar ouders en broers staan hier ook op de camping. Marit is een oud klasgenootje van Barry van de golfbreker. Ze wonen bij Rob en Wendy in de straat. Na het pizza eten nog even gekaart met de jongens en dan naar bed.

Zondag 24 juli
Broodjes gehaald bij het winkeltje en lekker ontbeten. Na overleg besloten om naar Castell de Montgri te gaan. Dit is een burcht uit de 13e eeuw op het kale bergmassief van de Montgri. Boekje geeft aan dat het ongeveer een uur lopen is. We vertrokken 11.00 en kwamen half 1 boven aan. Het is even afzien maar dan heb je wel een schitterend uitzicht over de Medes eilanden voor de kust van L'Estartit en de baai van Roses. De terugweg was ook een uitdaging, steil naar beneden maar met steun van Paul kwam ik een heel eind. Blij dat we terug bij de auto waren. Na een boodschap bij de Lidl gauw terug naar de camping. Daar even bijkomen en dan een koele duik in het grote zwembad. Avondeten was sla met gebakken aardappelen en een hamburger. Dat smaakte goed. Paul had behoorlijk last van
zizijn hoofd door de zon. Wat ingenomen en op tijd naar bed.

1. E. A. de Jong:
    25 juli 2016
    Hoop dat er nog veel moois volgt groetjes ma (oma) kai dillan linsey