vakantie Drenthe 2014

17 juli 2014 - Echten, Nederland

Maandag 14 juli
Gisteren hebben wij met zijn 4en nog over de hei gelopen en kwamen we oog in oog te staan met koeien op de hei. Ze waren erg nieuwsgierig en er stond er 1 midden op het pad. Paul heeft hem uiteindelijk nog moeten wegjagen.
Wat een wedstrijd gisteren, we zijn naar bed gegaan met de verlenging. Toch later de tv weer aangedaan en gezien dat Duitsland won met 0-1. Al vroeg wakker om half 7, ik hoorde Paul rommelen. Hij ging met Kay wandelen. Toen hoorde ik een geluid was hij de elektrische band vergeten om te doen bij Kay. Ik bracht hem en stond Paul nog voor de deur en Kay was er al vandoor. Gelukkig kwam hij toch weer terug. Het weer lijkt wel weer aardig te worden, gisteren was het uiteindelijk een stralende dag met veel zon. Na de koffie gaan we naar het gevangenismuseum in Veenhuizen. Daar kregen we een rondleiding door de rode pannen, een cellencomplex wat gebruikt is tot 2008. Hierna door het museum gelopen met een leuke speurtocht. We moesten de geheime cel vinden van Gaius. Hij was een arme jongen die verliefd werd op Marieke, een rijkeluisdochter. Hij stal een appel uit de tuin van haar vader en deze liet hem opsluiten. Hij sprak een vloek uit zodat hij voor altijd gevangen zou blijven. Wij moesten 5 woorden zoeken in het museum en zo een zin vormen die de geheime cel opent. Een leuk museum om te bezoeken.
Vanavond samen gewandeld en zowaar nallang wachten kwam er een vos tevoorschijn uit de maïs en later een reegeit uit het bos. Erg leuk want ik had nog niets gezien.
Dinsdag 15 juli
Vanmorgen was ik al vroeg wakker om 5.45 ben maar gaan wandelen met Kay. Zelfde kant op als gisteren en zag weer reeën. Eerst 2 reegeiten en later een bok. Het was mooi in het bos met die ochtendzon en dauw boven het land. Teruggekomen lag iedereen nog in diepe rust en ben zelf ook maar weer gaan liggen. Toch nog even een uurtje geslapen. Paul heeft het weer flink in zijn rug. Hij is na het ontbijt gaan douchen en meteen weer gaan liggen. Wij zijn boodschappen gaan doen bij Jumbo en pijnstillers gehaald voor Paul zijn rugpijn. Met ons 4en Kay uitgelaten en nog 2 reeën zien staan. We hebben ook nog een molen bezocht, molen de De Zaandplatte in Ruinen. Het was vandaag wat bewolkt met af en toe wat motregen. In de avond wordt het weer beter. Gelukkig werken de medicijnen die ik voor Paul zijn rugpijn heb gehaald ook goed.
Woensdag 16 juli
Weer een stralende dag, na het ontbijt lekker naar het zwembad. Nog even genieten van het mooie weer met af en toe een verkoelende duik in het water. Rond 2 en weer naar het huisje om brood te eten. Paul en de jongens zijn daarna Kay gaan uitlaten ik bleef thuis. We hebben pizza en shoarma gegeten, morgen laatste dagje op het park. Wat gaan 2 weken snel voorbij.
Donderdag 17 juli
Vanmorgen weer heerlijk buiten ontbeten, dit keer even gewoon brood dat moet tenslotte ook op. Rustig op gang komen en daarna met Kay in de bossen bij Ruinen gewandeld het was al lekker warm maar in de schaduw is het te doen. Paar boodschappen in Ruinen gedaan en daarna lekker thuis broodjes gegeten. Vanmiddag nog even lekker laatste keer naar het zwembad waar het net een mierenhoop is zo druk als het is. Vanavondnnog een keer bij het restaurant eten als afsluiting van een lekkere vakantie we zullen het er weer even op moeten doen.

1. E. A. de Jong:
    18 juli 2014
    Fijne periodes lijken altijd vlugger te gaan, maar ook aan deze vakantie komt een eind. Veilige terugreis grt/kus ma/oma